Living in paradise - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Jeroen van den Broek - WaarBenJij.nu Living in paradise - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Jeroen van den Broek - WaarBenJij.nu

Living in paradise

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

15 Maart 2013 | Cambodja, Preah Seihanouk

Goed, verder waar ik de vorige keer gebleven was. De laatste dagen in Siem Reap waren relatief rustig, maar daardoor niet minder leuk. Nadat ik alle tempels wel gezien had was een dagje in het zwembad en chillen in het hostel ook niet verkeerd, zeker niet met zoveel leuke mensen om me heen!

Op maandagavond stond daarbij ook een culinair hoogtepunt op het programma, met een bezoek aan Haven, wat het beste restaurant uit de stad moest zijn. Met een uitmuntende Beef Lok Lak, heerlijke vegetarische springrolls en een uitstekend toetje maakten ze die reputatie wel waar, en hadden we geen spijt dat we 3 dagen eerder moesten reserveren!

De avond werd nog even gevuld met een nachtje uitgaan, maar doordat de stad maar 2 drukke bars heeft (met de weinig inspirerende namen Temple Bar en Ankor What?), en deze met dermate luidruchtig en slechte muziek hun klanten lokken dat we het na 1 drankje weer gezien hadden, eindigden we op een rooftop bar om maar wat pool te spelen.

De dag erna werd gevuld met een duik in het zwembad, weer wat chillen, aankopen doen en het kijken van de film Tin Tin (Kuifje), omdat ik nu al voor de 4e keer in een week te horen kreeg dat ik op Kuifje begin te lijken! (tijdens het kijken hoorde ik het nog eens)

De dag ervoor had ik ook de knoop doorgehakt om door te reizen, en mijn nachtbus naar de badplaats Sihanoukville geboekt, dus tegen 7 uur werd ik opgepikt en liet ik Siem Reap dan echt achter me. Waar eerst de plannen waren om door te reizen naar Thailand om daar te duiken heeft het land mij overtuigd om langer te blijven. Het volk is een stuk aardiger dan de Thai die ik ervaren had, waardoor ik een mindere duikbestemming met vriendelijkere mensen en minder drukte verkoos boven een wellicht mooiere onderwaterwereld en drukke feesten op het strand. Het plan was om de dag van aankomst meteen door te reizen naar het eiland Koh Rong, wat 2 uur per boot verder ligt, om daar direct mijn PADI Open Water cursus te beginnen. Helaas had de bus enige vertraging waardoor ik toch eerst een dag aan het strand door moest brengen.

Gelukkig vond ik snel een leuk en bijzonder hostel genaamd Mushroom Point, waar alle bungalows en mijn dorm in de vorm van een paddenstoel waren gemaakt! Een dag later kon ik dan eindelijk naar het eiland om te beginnen aan mijn duikbrevet. Vandaag heb ik dan ook al het theorie deel gehaald en morgen en overmorgen staan enkele duiken op het programma! Daarna mag ik overal ter wereld duiken, en ik hoop dit toch nog komende week in Thailand te kunnen doen.

Helaas wordt het wel nog even behelpen op dit eiland. De accommodatie die bij mijn duikcursus inbegrepen is behoorlijk Spartaans; het is niet meer dan een hok met een bed erin.

Helaas geen airco, geen ventilator, geen warm water, enkel elektriciteit tussen 7 en 9 's avonds en überhaupt bijna geen water uit de kraan. Dus al helemaal geen Wi-Fi, zwembad of pooltafel vanzelfsprekend. Desondanks voelt het toch aan als een stukje paradijs. Met hagelwitte stranden, kraakhelder water en een hemelsblauwe lucht heb je weinig nodig.

Nadat ik gisteren het theorie-examen met succes afgerond heb, begint vandaag begint dan ook mijn ontdekkingstocht door de onderwaterwereld op dit eiland. Hopelijk is deze net zo mooi als de wereld boven water!

Mijn plannen de komende dagen: vandaag en morgen mijn PADI Open Water duikbrevet halen, daarna de jungle in in Koh Kong (nog steeds Cambodja), daarna duiken op Koh Chang en vervolgens terug richting Bangkok en huiswaarts... I'm lovin' it!

  • 15 Maart 2013 - 07:34

    M&P:

    Klinkt goed ook dat duiken lijkt mij een bijzondere ervaring. Hopelijk duik je altijd met meerdere personen om elkaar in de gaten te houden want dat wordt wel eens vergeten in die tweedaagse trainingen. Hier klink natuurlijk weer direct de ouderlijke zorg, dat hoort bij ouderschap en we kijken er naar uit om thuis, hopelijk onder de lente zon, je verhalen aan te horen, Geniet er nog van en blijft vooral je verhalen schrijven.

    groetjes M&P


  • 15 Maart 2013 - 14:01

    B&L:

    Eerst Ronald Koeman, nu Kuifje, volgens mij wordt het tijd voor de kapper :P.

    Wat een accommodatie heb je getroffen zeg. Maargoed, meer dan een bed heb je inderdaad ook niet nodig in zo'n omgeving :).

    Geniet van het mooie landschap boven en onder water! Neem tijdens het duiken een flesje water met stukjes brood erin mee. Onder water een keertje in de fles knijpen, het brood komt eruit en alle vissen naar je toe.

    Groetjes,
    Bart & Linda

  • 18 Maart 2013 - 12:06

    Jeroen Van Den Broek:

    Visjes voeren is natuurlijk niet de bedoeling, je moet de natuur zn gang laten gaan en het zo min mogelijk verstoren :). Sowieso zwommen de vissen al dichtbij, als je eenmaal "gewichtsloos" rondzweeft zijn ze niet bang voor de duikers. Maar het was een mooie ervaring, zie het volgende verslag ;). En inderdaad, ik moet weer eens naar de kapper, maar dat is hier altijd een beetje oppassen, misschien wacht ik beter even totdat ik thuis ben :p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Preah Seihanouk

Jeroen

Eindelijk afgestudeerd na mijn master Marketing Research is het tijd om de wereld te ontdekken. Na voorheen een groot deel van Europa te hebben gezien en een reis naar Hongkong en Beijing staan in januari t/m maart 2013 Thailand, Laos, Vietnam en Cambodja op het programma.

Actief sinds 12 Jan. 2013
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 32677

Voorgaande reizen:

05 Mei 2017 - 04 Juni 2017

Transmongolië Express

21 Februari 2016 - 26 Maart 2016

Nieuw-Zeeland 2016

28 December 2014 - 19 Januari 2015

Maleisië

07 Juni 2014 - 20 Juni 2014

Japan 2014

21 Januari 2013 - 25 Maart 2013

Backpacken in Zuidoost-Azië

Landen bezocht: